Opinia o Airbnb Experience - zdjęcie z zajęć

Airbnb experience – atrakcje z pierwszej ręki

Organizowanie atrakcji podróżniczych to nie tylko domena biur podróży. Żeby poczuć się jak prawdziwy locals chcemy, żeby to właśnie miejscowi oprowadzali nas po ciekawych miejscach. Od początku 2017 portal Airbnb pozwala na organizowanie tego typu atrakcji pod nazwą Airbnb Experience. My z Paulą juz z tego skorzystaliśmy. Przed wami nasza opinia o Airbnb Experience.

Opinia o Airbnb Experience - fotografia Big Bena
Zdjęcia z warsztatów fotograficznych oferowanych przez Airbnb Experience

Od długiego już czasu przygotowując nasze wyjazdy korzystamy z wyszukiwarki noclegów Airbnb. W 2017 roku portal ten rozszerzył swoje usługi i pozwolił użytkownikom na oferowanie nie tylko baz noclegowych, ale także atrakcji (ang. Experience- doświadczenie). Jest to możliwość zostania lokalnym przewodnikiem, który oprowadzi po dzielnicach miasta, zabierze do swoich ulubionych miejsc na spróbowanie napoju lub dania czy poprowadzi warsztaty z czego tylko sobie zamarzysz. Na początku planem Airbnb było tworzenie całych wycieczek (ang. Trips)- tym samym użytkownik miałby możliwość zarezerwowania noclegu wraz z całym pakietem atrakcji tam, gdzie się udał. Czas pokazał, że Tripy, czyli coś co oferuje prawie każde biuro podróży, się nie przyjęły, ale za to samodzielne Experiences zdobyły niemałą popularność.
My po roku funkcjonowania i podglądania na jakie to ciekawe rzeczy można się zapisać- zdecydowaliśmy się spróbować. Zapisaliśmy się na naszą pierwszą atrakcję podczas weekendowej wizyty w Londynie.

Przebieg warsztatów

Opinia o Airbnb Experience - prowadzący i uczestnicy
Prowadzący atrakcję omawia zagadnienie fotografii nocnej

Nasza pierwsza atrakcja polegała na wzięciu udziału w warsztatach fotograficznych.  Na początku spotkaliśmy się z organizatorem pod Sea Life London Aquarium- tuż obok London Eye. Nasza grupa składała się z trójki uczestników i prowadzącego. Po krótkim zapoznaniu się przeszliśmy na Big Ben Viewpoint, skąd mogliśmy fotografować wieżę zegarową oraz Pałac Westminsterski. Tam też otrzymaliśmy pierwsze wskazówki dotyczące fotografowania na długich czasach ekspozycji. Po zrobieniu kilkunastu zdjęć weszliśmy na moment do piekarni Pret a Manger, gdzie na koszt prowadzącego kupiliśmy sobie po gorącej herbacie, żeby się rozgrzać. Stamtąd przeszliśmy na środek Westminster Bridge, gdzie zrobiliśmy pierwsze zdjęcia London Eye, a także kolejne fotki Big Bena i Palace of Westminster- tym razem poprzecinane światłami poruszających się double-deckerów. Stamtąd poszliśmy na deptak przy Victoria Embankment i wykonaliśmy kolejne zdjęcia London Eye. Tam też prowadzący podzielił się z nami kilkoma sztuczkami, jak na przykład przesuwanie aparatu na statywie lub kręcenie zoomem podczas robienia zdjęcia, dzięki czemu uzyskaliśmy ciekawe efekty malowania światłem. Na tym zakończyliśmy warsztaty i mocno zmarźnięci poszliśmy na kolację do restauracji Taro- więcej o jedzeniu w Londynie znajdziesz tutaj.

Nasze wrażenia

Całe zajęcia trwały około dwóch godzin i byliśmy z nich bardzo zadowoleni. Jedynym szkopułem był siarczysty mróz i przenikliwy wiatr. Teoretycznie w mieście podczas tego weekendu temperatura była niska, ale dodatnia, a wiatru nie było tak bardzo czuć. Sprawa ta miała się zgoła inaczej podczas warsztatów. Na brzegu Tamizy, a jeszcze bardziej na środku mostu chłód odczuwany był dużo mocniej. Tym samym jeśli zdecydujesz się wziąć udział w tych warsztatach- sprawdź wcześniej pogodę i weź poprawkę na wiatr oraz “RealFeel” w okolicy brzegu rzeki.

Dwa słowa o kwestii finansowej: Nie będę ukrywał, że warsztaty te w cenie 75 euro za osobę były dość drogie. Na cenę na pewno wpłynęło to, że miały one miejsce w centrum Londynu. Dla porównania za trzy i pół godziny fotografowania Buenos Aires zapłacimy 42 euro. W Meksyku jest jeszcze lepiej– za cenę 68 euro możemy wziąć udział w 13-godzinnej wyprawie na szczyt wulkanu, gdzie zrobimy zdjęcia z fotografem współpracującym z National Geographic. W cenie poza zajęciami z fotografem jest też transport, posiłek, przekąski, napoje i bilet wstępu. Z drugiej strony 2-godzinne zajęcia ze stylizowanej fotografii modowej w Paryżu kosztują ok. 190 euro za osobę.

Podsumowując przyznam, że moim zdaniem warto było wziąć udział w tych warsztatach. Organizator zadbał o to, żebyśmy się nie nudzili i pozytywnie zaskoczył mnie swoją wiedzą na temat fotografii. Jeśli chcesz też wziąć w nich udział- oto link.

Czy skorzystamy jeszcze raz?

Opinia o Airbnb Experience - zdjęcie z Mostu Westminsterskiego
Zdjęcie z Mostu Westminsterskiego powstałe podczas warsztatów

Obecnie jesteśmy na etapie planowania naszej podróży do Wietnamu. Jest to bardzo prawdopodobne że tam też skorzystamy z atrakcji oferowanych przez Airbnb Experience. Zrobiliśmy już mały research i wiem jakie atrakcje są tam najpopularniejsze. Są to atrakcje związane z gotowaniem oraz wycieczki z przewodnikiem po jedzeniowych marketach. Na tym jednak nie kończą się oferowane tam atrakcje. Można też wziąć udział w warsztatach w fotografii miejskiej,  tworzenia skórzanych ozdobnych pudełek,  nauki kickboxingu. Dostępne są rownież warsztaty smakowania kawy lub herbaty, wiecieczka z prywatnym przewodnikiem po tunelach Cu Chi i tak dalej.

Myślę, że jeśli wystarczy nam czasu to skorzystamy z atrakcji od Airbnb w trakcie tej podróży. Chętnie pozwolimy się oprowadzić po jedzeniowych marketach. Na pewno też skorzystamy z atrakcji związanych z fotografią. Dla mnie jest to świetny sposób na wymianę doświadczeń z innymi fotografami, a także nauczenie się czegoś nowego. Niechętnie patrzymy na wycieczki organizowane przez biura podróży, bo wydają nam się sztuczne i nastawione na “typowych turystów”. Organizowane przez miejscowych atrakcje oferowane przez Airbnb są dla nas opcją bardziej autentyczną.

Na chwilę obecną atrakcje oferowane przez Airbnb Experience dostępne są na całym świecie, ale tylko w wybranych miastach. Nie ma problemu ze znalezieniem atrakcji w Londynie, Paryżu czy Los Angeles. Niestety na terenie Polski nie są one jeszcze dostępne, a na przykład na terenie Niemiec dostępne są tylko w Berlinie.

Alternatywy dla atrakcji z Airbnb

Opinia o Airbnb Experience - screenshot listy atrakcji
Przykładowe atrakcje oferowane w ramach Airbnb Experience (źródło: www.airbnb.com)

Przy planowaniu swoich podróży warto mieć na uwadze też to, że Airbnb Experience nie ma monopolu na tego typu usługi. Od zarania dziejów tego typu wycieczki organizowane są przez biura podróży, ale jeśli, tak jak my, jesteś typem podróżnika, który woli wszystko zorganizować sobie samemu to możesz skorzystać też z innych portali.

Poszukując lekcji gotowania możesz natknąć się na portal cookly.me. Jest on popularny zwłaszcza wśród podróżujących do Azji, bo tam jest najwięcej miejsc oferujących lekcje gotowania. Tajlandia, Indonezja i Wietnam mają na koncie najwięcej miast, ale europejskie Włochy są na czwartym miejscu. Poza nimi z europejskich państw dostępne są jeszcze: Francja i Hiszpania.

Kolejną z alternatyw jest portal TripAdvisor. Znany jest on wielu podróżnikom przez listy: Co warto zobaczyć, Najlepsze hotele albo Najlepsze restauracje, które dostępne są dla większości miast na całym świecie. Atrakcje, które można zarezerwować na TripAdvisor są naprawdę różnorodne i mają dużą przewagę nad Airbnb i Cookly ze względu na ilość miast, w których są dostępne. Niestety oferta TripAdvisor polega tylko na pośredniczeniu między użytkownikami, a biurami podróży. Polecam korzystanie z tej opcji, gdy atrakcje w interesującym Cię mieście nie są dostępne na innych portalach.

Jeszcze jedną z alternatyw jest portal withlocals.com. Działa on na takiej samej zasadzie jak Airbnb Experience, ale dostępnych jest więcej europejskich miast. Na portalu withlocals.com możemy znaleźć atrakcje organizowane w Belgii, a w Niemczech poza Berlinem można zapisać się na atrakcje również w Monachium. W Polsce póki co nie ma zorganizowanej żadnej atrakcji, ale liczę na to, że w niedalekiej przyszłości będą one oferowane zarówno przez Airbnb, jak i przez pozostałe portale.

46 comments
  1. Jakoś umknęły mi te atrakcje na Airbnb, ale zaraz zobaczę co tam oferują 🙂 Fajne zdjęcia, na kursie fotografii uczyłam się również jak takie robić. Ekstra efekty 🙂

1. Dzięki. Też jesteśmy teraz na kursie 😀 Super sprawa.

2. Wow! Nawet nie wiedziałam, że Airbnb ogranizuje coś takiego. Czy te atrakcje są do wyboru tylko po zalogowaniu się na stronie czy trzeba pobrać aplikację na telefon? Za niedługo wybieram się do Portugalii i chyba zainteresuję się atrakcjami Airbnb.

1. Hej. To działa zarówno przez stronę (nie trzeba się logować) jak i przez aplikację. W Portugalii na razie dostępne tylko w Lizbonie. Mam nadzieję, że niedługo dołączą inne, np. Porto.

3. Super, właśnie sprawdziłam na Airbnb Experience co w Irlandii organizują i jest sporo ciekawych warsztatów, nie tylko fotograficznych, ale np. atrakcje z wycieczką kulinarną albo Instagram Walk & Street Art – to wydaję się interesujące, a jest nawet przelot samolotem nad Dublinem 🙂

1. Przelot samolotem nad Dublinem brzmi mega!

4. ciekawe, korzystałam wielkokrotnie z Airbnb, ale nigdy nie rzuciło mi sie w oczy, że poza noclegiem cos jeszcze oferują.Dzięki za wskazówkę

1. Proszę 🙂 Jeśli korzystasz z Airbnb po polsku to tam nazywa się to “Airbnb Atrakcje”.

5. Ciekawa oferta 🙂 nie wiedziałam o niej :))

6. Rowniez korzystam z AIBNB jesli chodzi o noclegi,ale o tym doswiadczeniu nie slyszalam jeszcze. Zerkne i byc moze rowniez skorzystam.

1. Stanowczo polecam 🙂

7. Fajne nie wiedziałam że coś takiego organizują

1. Dzięki. Jest to już dostępne od ok. roku, ale niestety tylko w wybranych miastach

8. Ciekawa opcja, nie zorientowałam się, że coś takiego istnieje 🙂 muszę sprawdzić, czy jest coś ciekawego w miejscach, do których się wybieram w tym roku

9. Pierwsze słyszę o Airbnb Experience. Fajna sprawa. Londyn to jedno z niewielu miejsc do których często powracam. Oj pospacerowałbym z apartem po Londynie. Zoomowanie znam, ale przesunięcie nie wiem jak zrobiłeś…

1. Przez połowę czasu naświetlałem w jednej pozycji, potem względnie szybko obróciłem na statywie i przez resztę czasu naświetlałem w innej pozycji.

10. Fajnie się dowiedzieć, że takie coś istnieje! Ja z airbnb korzystałam już wiele razy, ale jakoś to airbnb experience mi utknęło. Na ten moment jednak nie byłabym w stanie wydac2 godzinne 75 euro na warsztaty fotograficzne:) To jeszcze nie ten etap zamożności:D

1. Polecamy też inne atrakcje. W niektórych miejscach można znaleźć naprawdę ciekawe rzeczy już w okolicach kilkunastu euro. Dzięki za komentarz

11. Bardzo ciekawy wpis i pomysł na alternatywne zwiedzanie! Fajnie, że znalazły się też inne tego typu portale ;).

12. Przeczytałam z prawdziwym zainteresowaniem. Mieszkam w UK na stałe, ale chętnie bym wzięła udział w takich warsztatach, np po Paryżu. Zdjęcia cudowne. Mieliście pecha, albo wyjątkowe szczęście do mrozu w Londynie. Przez moje 20 lat tutaj mroźno było może 3 razy 😉

1. Dzięki. No może trochę przesadziłem z tym mrozem, ale na pewno nie było więcej niż kilka stopni na plusie. Przez co my na moście trzęsliśmy się z zimna (nawet mocno poubierani), ale londyńczycy twardo maszerowali z odkrytymi kostkami 😉

13. Nie korzystałam nigdy z tej strony ;( szykują się niedługo wakacje wiec z chęcią zaglądnę co oferuje ta strona 🙂 dzięki

1. Serdecznie polecamy

14. Szczerze mówiąc nie wiedziałam że są portale oferujące takie usługi. Zawsze wyjazdy planujemy sami, atrakcje, zwiedzanie.. A tacy lokalni przewodnicy raczej lepiej pokażą miasto. Fajna sprawa, szkoda że tak droga.

1. Hej Beata. Dla nas jest to taki dodatek, z którego korzystamy jeśli budżet pozwoli. Niektóre są naprawdę przystępne cenowo, np. za 10 euro można się przez 2 godziny przespacerować z przewodnikiem po Lizbonie po dzielnicy Belem.

15. Świna inicjatywa! Dobrze wiedzieć na przyszłość 🙂 Pracuję w szkole, to gdybyście mieli coś atrakcyjnego dla szkół, to daj znać…

1. Hej Dorota. Dzięki za komentarz.
      Wydaje mi się, że oferta Airbnb nie jest skierowana do szkół, ale mimo wszystko, jeśli coś wpadnie w oko- podeślemy 😉

16. Zdecydowanie temat do rozważenia. Co ciekawe, zawsze byłam tam zafiksowana na namierzeniu noclegu, że nigdy nie zgłębiałam tematu Airbnb Experience. Do przemyślenia 😉

17. Ciekawie to wygląda. Już dużo słyszałam o ofercie AirBnB ale Wasza relacja jest świetna i przede wszystkim rzetelna. Dzięki za Wasza opinie.
    Paryż jest rzeczywiście drogi ale wiem, ze również można znaleźć coś ciekawego.

18. Bardzo mi się podoba ten wpis! 🙂 Nocna fotografia przysparza problemów, ale Wy poradziliście sobie z naprawdę fajnym efektem :). Dzięki za info o możliwości focenia z człowiekiem NG w Meksyku :P. Kusząca opcja! A co do Wietnamu, to możecie zaglądnąć do mnie :). Wróciłam tydzień temu i na blogu pojawiają się już pierwsze teksty. Udanej podróży życzę!

1. Dzięki! Cieszę się, że się podoba.
      Przy ubieganiu się o wizę wspomagamy się wiedzą z twojego posta 😀

19. Bardzo często nocuję przez Airbnb, ale jeszcze nie brałam udziału w żadnych z tych “Experience”. Całkiem fajna sprawa. Poszukam jakiś atrakcji w ramach tej akcji przy okazji kolejnej podróży.

20. Może i drogawo, ale foty rewelacyjne. Nie można oczu oderwać.

1. Dziekujemy <3

21. Nie wiedziałam, że Airbnb organizuje takie atrakcje, dziękuję, że o tym napisaliście:) Mam nadzieję, że będzie powstawać więcej tego typu inicjatyw:)

22. Bardzo ciekawy artykuł. Jeszcze nie korzystaliśmy z takich usług. Ba! Nawet ne korzystaliśmy z AirBnB 😉 Też jesteśmy z tych osób, które wolą organizować sobie wszystko na własną rękę i dla takich osób taka forma spędzania czasu może być naprawdę atrakcyjna 🙂

1. Dzięki! Dla lubiących góry (tak jak wy) są też tripy wspinaczkowe. Chociaż możliwe, że są one skierowane bardziej do początkujących…

23. Ciekawa forma spędzania wolnego czasu i dobre efekty w postaci nietuzinkowych zdjęć:)

24. Moja przygoda z Airbnb dopiero przede mną;) Nigdy jeszcze nie korzystałam z tego portalu ale zaciekawiliście mnie tym wpisem:)

25. Nie korzystaliśmy jeszcze z tych atrakcji, ale na pewno rozwazymy. Dzięki za fajny artykuł!😉

1. Dzięki za komentarz 😀

26. Cześć
    Czy może na tym blogu będą jakieś “poradniki”? W stylu co najlepiej zabrać ze sobą, jak się przygotować do podróży itp.?
    Ostatnio miałem dosyć przykrą niespodziankę jadać autokarem do Frankfurtu – przemarzłem na kość (nie myślałem aby zabrać koc ze sobą) i dorwała mnie grypa w połowie wyjazdu. Za każda dobrą poradę jestem pewien że ludzie podziękują (a napewno ja)

p.s. Ciesze sie że znalazłem was na grupie “samopomocy blogowej”

Dziękuje
    Krzysztof

1. Dzięki za komentarz. Poradniki będą się pojawiać. Właśnie jesteśmy w Wietnamie, skąd będzie trochę postów, ale będziemy też pisać inne, np. z Niemiec 😉
      Pozdrawiamy 😀

27. Świetny pomysł!! Muszę poszukać podobnych ofert we Włoszech!

28. Ooo, powtórzę to, co większość tutaj: nie miałam pojęcia o takiej możliwości! 😀
    Dzięki za ten wpis, poszukamy sobie jakiś fajnych warsztatów albo zajęć podczas naszych wyjazdów. 🙂

1. Jest to super pomysł! W marcu byliśmy w Wietnamie i skorzystaliśmy z warsztatów street foodowych więc polecamy:)